torsdag den 26. april 2012

Forslag til aktiviteter

Jeg går rundt og grubler lidt over hvilke aktiviteter jeg skal lave på biotopen.... Jeg tror det bl.a. bliver en lille fælde til krible-krable dyr, og bestemmelse af dyret ud fra info søgt på nettet, en dug med billeder af små dyr eller en bog om små dyr.


Jeg vil også lave et fangstnet, og lade børnene fiske efter dyr i det lave vand og i de små søer. Derudover er jeg også betaget af de smukke spor vandet sætter i leret/sandet, - så måske et eller andet med finde forskellige mønstre... Og måske lidt om hvilke planter der kan gro under forholdene...

Vadehavet oplevet i børnehøjde: Jeg vil give børnene et kamera, lade dem gå på opdagelse og tage billeder af det de bliver betagede af, sætte lyd på og lave en lille film.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar