torsdag den 31. maj 2012

Overvejelser ift. min biotop 4 opgave

Da jeg tog ud til min biotop i går, var det hovedsageligt for at samle inspiration til min biotop 4 opgave. Jeg havde ikke planlagt andet end en gåtur langs diget, og så ellers at bide mærke i hvad jeg blev fanget af:

Hvilken funktion har diget, slusen og ikke mindst fårene på diget?

På slusen står der "1927", hvilken historie ligger bag slusen?

Hvad med alle de små fine hytter, hvor gamle er de, og hvem byggede dem i sin tid? Hvilken funktion havde de?

Hvad sker der med tidevandet? Kunne det være muligt for mig at tilbringe det meste af en dag på biotopen og følge tidevandet? Måske skulle jeg besøge biotopen på forskellige tidspunkter af døgnet?

Og så alle de fine planter, hvad hedder de, findes der planter derude, som kun kan vokse lige netop der?

Dette var nogle af de tanker jeg gjorde mig under og efter mit besøg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar