torsdag den 6. september 2012

Biotop 5 opgave

Friluftsaktiviteter på - eller med inspiration i biotopen 

 
På vores friluftstur til Haderslev Tunneldal med VNT holdet d. 31.08.2012, lavede vi bl.a. bålmad i stor stil. Vi tilberedte kød i sydegrube og indbagt i saltdej, vi bagte brød og rabarbertærte i en grydeovn og så bagte vi æbler og majskolber direkte i gløderne. Der ud over fik vi salat af indsamlede planter samt dressing krydret med planter/urter fra naturen.Indlæg med fotos følger snarest!
 
Jeg har fået lyst til at lave bålmad på egen hånd og afprøve sydegrube og grydeovn. Dertil vil jeg indsamle salturt og andre spiselige planter på min biotop, og bruge den i maden. Selve bålet og madlavningen kommer ikke til at foregå på min biotop. 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej Trine

    Det lyder rigtig spændende - jeg kan anbefale 'Kogekunst i gløder' Den har mange anderledes tilberedningsteknikker.

    Vh Ida

    PS: Hvordan gik det med de plantefarvede ting?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ida.

      Jeg lægger billeder af de plantefarvede ting sammen med de andre billeder fra vores hyggelige friluftstur snarest.
      De blev lidt blege i farven, men en tydelig forskel på de to typer plantefarver.

      VH Trine

      Slet