onsdag den 19. september 2012

Ler fortsat

Nu var det tid til min underkop, og denne gang uden børn. Hyggeligt at være kreativ sammen med børnene, men også rigtig hyggeligt at sidde helt alene og fordybe sig i en opgave :)

 Jeg vil afprøve pladeteknikken
 Slikker (ler og vand rørt sammen til en slags lim) 
 
 
 
 
 Delene ridses op inden de bliver forbundet med slikker
 



Nedenfor er der nogle af de ting jeg lavede i mit lerforløb på mit tidligere hold i Esbjerg 


Fisken er lavet med pladeteknikken, hvor jeg har brugt forskellige tekstiler til at give leren struktur. Derefter er pladen formet rundt om en sammenkrøllet avis, og alle delene er samlet med at ridse og påføre slikker.
De to skåle er lavet i ler med ca. 40 % chamotte. Forglødet i alm keramikovn og rakubrændt med glasur i en olietønde.
Den store skål er lavet med pølseteknikken. Derefter glittet med en teske, og milebrændt under en gryde på et bål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar